woensdag 16 april 2008

De keuze voor dit onderwerp

Voor het project 'Kleuren en Kansen' van het derde jaar van de Pabo, wordt ons gevraagd een speciaalstudie te maken over een zorgaspect en deze te plaatsen op een weblog. Het heeft wat moeite gekost, maar dit is dan het resultaat!

Deze speciaalstudie, wilde ik me op een stoornis gaan richten. Een stoornis vind ik interessant omdat je een stoornis niet kan verhelpen, maar je moet er als leerkracht wel mee om leren gaan. Persoonlijk lijkt mij dat soms best lastig, je weet dat de stoornis niet weg zal gaan dus wat moet je er kán je er dan aan doen?
Ik ben op het Internet gaan zoeken naar stoornissen die in aanmerking konden komen voor mijn speciaalstudie. Het moest een stoornis zijn waarmee kinderen op een reguliere basisschool kunnen zitten en wat niet heel veel bekendheid heeft zodat ik hier onderzoek naar kon doen. Ik kwam'dyspraxie' tegen. Hier had ik nog nooit eerder van gehoord.
Mijn interesse was gewerkt en besloot dat 'dyspraxie' een geschikt onderwerp was voor mijn speciaalstudie.
Ik wil weten in hoeverre de onbekendheid over dit onderwerp alleen bij mij speelt, of ook in het werkveld.

Geen opmerkingen: