woensdag 16 april 2008

Reflectie op het onderzoek

Alles begon met het bepalen van het onderwerp. Aangezien ik geen kinderen in mijn huidige stageklas heb die een stoornis hebben, vond ik de keus voor een onderwerp in eerste instantie best lastig. Toen ik dit begrip om Internet tegenkwam, was dit al snel bepaald.
De uitwerking van het onderzoek was goed te doen, hoewel er op Internet veel dezelfde soort Informatie staat m.b.t dit probleem. Het was dus best lastig er een eigen draai aan te geven. Ook ondervond ik verschillende problemen wanneer ik de informatie op weblog wilde plaatsen. Ik ben hierin niet echt bedreven en het heeft dan ook even geduurd voordat ik doorhad hoe het werkte. Uiteindelijk is dit goedgekomen en heb ik er veel van geleerd.
Ik ben nu zeker in staat een goede reactie te formulieren als een ouder mij verteld dat het kind 'dyspraxie' heeft.
Nederland nog niet zo ver is met ontwikkeling van de zorg voor deze stoornis.
Ik hoop dat ik met dit onderzoek wat meer bekendheid geef aan het onderwerp dyspraxie voor pabostudenten, leerkrachten, ouders en andere geïnteresseerden.

Geen opmerkingen: